dissabte, 11 de juliol del 2015

BOOK-TAG FILOSÒFIC


Hola a tots i totes,
Avui crec que ens posarem una mica filosòfics...A veure, fa poc vaig estar parlant amb una amiga meva parlant sobre el tema de la vida després de la mort. Com va sorgir aquest tema? Doncs la veritat és que no ho sé, però crec que va sorgir després que li expliqués a la meva amiga que m’havien dit que la llum al final del túnel que la gent diu veure abans de morir-se, realment es tracta de la llum que veuen els nadons quan neixen. What? Doncs sí, això és el que em van dir, o sigui que bàsicament just després de morir tornes a néixer.
Ara us preguntareu perquè estic parlant d’això i ho comprenc, en teoria això és un blog de literatura i de tant en tant una mica artístic, però avui volia fer una entrada una mica diferent i com vèieu en el títol farem un tag (crec que és el primer que faig). Us explico com funciona aquest tag (invenció meva per cert); doncs anomenaré diferents creences del que passa després de la mort, us diré si crec en aquestes coses o no i finalment ho lligaré tot amb els llibres.
      1.    La reencarnació
En primer lloc, es podria dir que sí que crec en la reencarnació, bé no en el concepte total de la reencarnació, però sí que crec que vivim més d’una vida. Vull dir, una vida és massa poc temps per disfrutar-ho tot.
- Un llibre que et va recordar molt (per la trama, els personatges...) a un llibre que t’havies llegit anteriorment.
Doncs la veritat és que quan em vaig llegir els llibres de lof yu (Abrázame fuerte, Dime que sí i Llévame Contigo), va ser inevitable pensar en la saga de Canciones para Paula. Bàsicament perquè la trama gira al voltant d’un grup d’unes quatre o cinc noies, les Princess i les Sugus, i de la història romàntica particular de cada una.

      
      2.    Cel i Infern
De moment no, no hi crec. No puc negar que existeixin perquè podrien existir, però no són la meva primera opció del que passa després de la mort. A més, la idea de l’infern crec que és massa cruel per ser real, vull dir, és que és un lloc en el qual et torturaran per la resta de l’eternitat.
- Cel: Un llibre que t’hagi agradat molt, fins al punt que podria entrar al cel.
Un llibre que crec que podria entrar al cel per la seva trama tan bonica, els seus personatges tan amens i per absolutament tot és No està escrit a les Estrelles. He de dir que no és el meu llibre preferit, però és un bon llibre que tindria totalment les portes al cel obertes.


- Infern: el pitjor llibre que t’hagis llegit i que mereix estar a l’infern.
A veure, la veritat és que no hi ha cap llibre que m’hagi desagradat de tal manera com per voler enviar-lo a l’infern, però he de dir que crec que només hi ha dos llibres en el meu historial que no em vaig acabar perquè no podia més. I un d’aquests és el llibre “Poderosa 2” que tracta sobre una jove amb poders, tot el que escriu es fa realitat, però no sé per què no el vaig poder acabar.

      
       3.    Fantasmes/ Esperits/ Ànimes
Aquests sincerament em fan dubtar molt, el fet de creure en ells em va a moments. Veig un vídeo o un documental a la televisió sobre fets paranormals i estic segura que podrien ser reals, em diuen que segurament estava tot manipulat i penso que no poden ser reals. Però com es diu, no et fiquis amb el que no coneixes.
- Un llibre en el qual segueixes pensant avui en dia, encara que fa moltíssim de temps que vas acabar.
Es tracta dels llibres del Sherlock Holmes. Pot semblar estrany, però quan me’ls vaig llegir la forma de pensar i de deduir del Sherlock Holmes em va marcar i cada vegada que veig una sèrie policíaca penso en els llibres.

     
      4.    No hi ha vida després de la mort
Absolutament no, després de la vida hi ha d’haver alguna cosa més. No m’entra al cap que simplement ens morim, ens enterren i el nostre cos es podreix sota terra o ens cremen i aquí s’acaba tot, per força hi ha d’haver alguna cosa més després de la mort.
- Un llibre totalment inigualable i que mai podrà ser superat.
Mmm... crec que en aquest molta gent no estarà d’acord o potser no podrà opinar, però jo aquí hi posaria el llibre de “the catcher in the rye”. Sé que a molta gent no li va agradar en excés, però a mi sí i crec que es mereix estar aquí.


Hi vosaltres? En que crèieu? Quins llibre posarieu a cada secció? Penseu igual que jo?

6 comentaris:

  1. M'ha encantat aquesta entrada Aina!:) jo, tot i que ja saps que no crec en això de cels i segones vides, m'agrada creure en la reencarnació. Crec que d'alguna manera ens acabem traslladant a un altre lloc, a ser una altra cosa o també algú altre. Jo a la secció de llibres que entren al cel també hi posaria el de Eleanor & Park ^^ (moment fan desesperada), que em va encantar! Molts petooons i abraçadees<3

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Irene,
      Moltissímes gràcies, a mi també m'agrada pensar que la reencarnació podria ser real. La veritat és que vaig dubtar si posar el de Eleanor&Park o el de a TFIOS, pero com que m-acabava de llegir l'altre, doncs el vaig posar.
      un petó <3

      Elimina
  2. Jo penso que no hi ha res després de la mort que o ens cremen o ens podrirem per la resta de les nostres vides . Sé que és una idea una mica pessimista però ja saps com sóc;) Realment crec que el què ens aterra als humans és l'oblit (ehem Augustus Waters) i el fet de pensar que deixarem d'existir per sempre, i ens neguem a acceptar-ho.Per això ens hem inventat aquestes coses, perquè sabem que ens morirem i temem enormement aquest fet.Bé jo penso així, però respecto les altres opinions encara que no me les cregui. I bé aprofitant aquest tema de la mort citaré un savi director de l'escola de magia i bruixeria Hogwarts, Albus Dumbledore: Per a una ment ben preparada la mort només és la següent gran aventura.
    No sentis llàstima dels morts, sinó dels vius, i sobretot d'aquells que viuen sense amor.
    (Moment friki harry potter)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Júlia,
      Buaah després de llegir tot el teu comentari no sé que dir-te. Potser que sigui veritat que hem inventat totes aquestes coses perque tenim por de l'oblit, pero la veritat es que no m'importa, no sé..m'agrada creure que hi ha alguna cosa mes enllà.
      hahahahah
      un petó <3

      Elimina
  3. jjaja k xula aquesta entrada!!!!
    ma encantat(suposa k no es cap cosa nova pero bueno) Infern i un llibre tal i un llibre.super xulo.

    Pd: encara estic rient:)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Judit,
      Me n'alegro que t'hagi agradat l'entrada hahaha
      Un petó <3

      Elimina