dimarts, 28 de juliol del 2015

RÀNQUING NOVEL·LES ROMÀNTIQUES/ ADAPTACIONS CINEMATOGRÀFIQUES



Hola a tots i totes,
Fa uns quants dies que no publico res i he de fer moltíssimes entrades de tags als que m’han nominat. Aquest dijous faré el booktag del pingüino perquè fa moltíssim que em van nominar i vull fer-lo ja, i un altre dia, encara no sé quan, respondre les preguntes d’un altre liebster award i faré el 20 song tag.
Bé, tornem a l’entrada d’avui, es tracta d’un rànquing de novel·les romàntiques i adaptacions cinematogràfiques. (Tinc la sensació que últimament m’ha donat pels rànquings :$). En aquest rànquing aviso que només hi haurà llibres dels quals s’han fet pel·lícules i que m’he llegit, així que pot ser que trobeu a faltar alguna novel·la. Comencem?

            1.    The fault in our stars (No està escrit a les estrelles)
He posat aquest llibre en primer lloc perquè és molt bonic, està ben escrit, els personatges m’han encantat i la història també. Però a part d’això es troba en el primer lloc perquè l’adaptació cinematogràfica crec que està molt ben feta. Normalment és difícil trobar pel·lícules basades en llibres que siguin fidels a aquests i justament la pel·lícula de TFIOS ho és (diria que té diàlegs calcats del llibre), i des del meu punt de vista, per aquest motiu ha tingut tant d’èxit. Amb això vull dir que quan es fan adaptacions de llibres els guionistes normalment canvien molt la història i jo penso, si el llibre ha tingut èxit, serà perquè la història ja està bé, així que perquè canviar-la???? Resumint: gran llibre → adaptació cinematogràfica fidel al llibre → gran pel·lícula.


            2.    Twilight (Crepuscle)
Fa bastant d’aquest llibre, però recordo que tant el llibre com la pel·lícula van tenir moltíssim d’èxit i a mi personalment em van encantar. A més, en aquest cas la pel·lícula també és molt fidel al llibre i, com amb TFIOS, va tenir moltíssim èxit (una coincidència?). Una altra cosa és que aquest llibre i aquesta pel·lícula van ser les precursores del tema dels vampirs en novel·les romàntiques juvenils i això es mereix un aplaudiment.


           3.    Shadow Hunters (Caçadors d’ombres)
Personalment trobo que aquest és un cas especial. La saga em va enamorar, els personatges eren perfectes, la història emocionant i innovadora, el romanticisme estava present i també hi havia acció, perfecte. Però la pel·lícula ja és una altra història, els actors que van triar em van encantar, eren justament com m’imaginava que serien, a més tots tenien molta química entre ells, tot i això hi havia alguna cosa que em va fallar d’aquella pel·lícula; quan vaig sortir del cinema tenia la sensació que m’havia faltat alguna cosa, que la pel·lícula no m’havia omplert ni de lluny tant com els llibres. Segueixo sense estar segura del que va ser, però tinc la teoria de què els guionistes van intentar compactar tant el llibre que al final no va quedar bé, tot i que no estic gens segura.


            4.    Bon dia, Princesa!
En aquest cas puc dir que la pel·lícula em va agradar però em va decebre molt. El llibre em va agradar molt, els personatges eren molt amens i les històries d’amor super boniques. Sobre la pel·lícula sincerament no sé que dir, la història era completament diferent, però absolutament diferent del llibre, l’única cosa que van mantenir fidel al llibre van ser els nomes dels personatges i les relacions que hi ha entre ells, però les històries que viuen, el físic d'alguns personatges i la trama en general totalment diferents, no tenien absolutament res a veure. A veure, a mi la pel·lícula em va agradar, però va ser com una pel·lícula romàntica normal, no era la pel·lícula basada en el llibre, simplement era una pel·lícula romàntica més.


I aquí s’acaba l’entrada, espero que us hagi agradat i com haureu pogut veure en les meves explicacions, em considero una d’aquelles persones a les quals els agrada que les adaptacions cinematogràfiques siguin fidels als llibres, bàsicament perquè el que vull és veure com la història cobra vida, però la història que vaig llegir, no una història completament diferent.

I vosaltres? Us passa com a mi amb les adaptacions cinematogràfiques? En posaríeu alguna més a la llista?




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada