dimarts, 21 de juliol del 2015

RANKING D'EDITORIALS


Hola a tots i totes,
Avui porto una entrada dedicada al món dels libres, però sense parlar precisament d’aquests, parlaré dels que es troben al seu darrere (a part dels escriptors per descomptat). Avui farem un ranking d’editorials.
Per què he decidit fer aquest ranking? Doncs perquè crec que les editorials a vegades no aconsegueixen tot el reconeixement que mereixen. Amb això vull dir que quan una persona es compra un llibre simplement el considera un mèrit de l’autor, quan realment no és així. Sí que és veritat que l’autor és la persona que ha creat uns personatges, una trama, una acció, en alguns casos mons i universos nous... i ha de ser reconegut pel seu treball (que no és poc), però les persones que han corregit el seu treball, li han fet el disseny del llibre, han ajudat a promocionar-lo i l’han ajudat en general són les editorials, per això els hi dedico l’entrada d’avui.
Llavors, com he decidit quines entrades entraven en aquest ranking i quines no? Molt fàcil simplement he revisat la meva estanteria de dalt a baix i aquí us deixo les editorials de les quals tinc més llibres i les que m’agraden més.

      1.    Destino
He de dir que aquesta editorial guanya bàsicament perquè tinc una col·lecció d’uns 46 o 47 llibres del Geronimo Stilton (m’encantaven els seus llibres). A més, a part d’aquests també tinc molts altres llibres d’aquesta editorial, tots són infantils. Crec que l’única saga juvenil que tinc d’aquesta editorial és la de “Abrazame fuerte”.


      2.    Cruïlla
Una altra editorial que té un lloc molt elevat perquè també tinc una col·lecció d’uns 25 llibres de “La penya dels Tigres” i molts llibres infantils de quan era molt més petita. Crec que fa bastant que no llegeixo cap novel·la juvenil seva i no he estat massa alerta de les seves publicacions en aquest àmbit.


      3.    Fanbooks
És una editorial que es va crear fa uns dos anys més o menys, però tot i això ja ha tret bastants llibres, incluits els de John Green i molts altres del que estan de moda. La veritat és que de moment tots els llibres que han tret al mercat m’han agradat bastant i han estat bastant encertats, almenys pel meu gust. Així que Fanbooks havia d’estar en el ranking perquè s’ha tornat com la meva proveïdora de llibres.

     
      4.    Penguin
És una editorial que publica en anglès, però l’he posada perquè he vist que gairebé tots els llibres que tinc en anglès són d’aquesta editorial i en tinc bastants, així que es mereixia un lloc en el ranking.


      5.    Montena
És una editorial de la qual no tinc massa llibres, però tots els que tinc d’aquesta editorial em van agradar (la saga de “Oscuros” i la saga de “El bosc dels cors adormits”), així que crec que es mereix un lloc en aquesta llista.


      6.    Roca editorial
Finalment l’última editorial que poso a la llista és Roca. Igual que amb Montena tinc llibres seus però en grans quantitats com per exemple amb Destino. Una saga d’aquesta editorial que recordo que em va encantar va ser la de “La selección”, així que pel simple fet d’haver traduït aquesta saga, Roca havia d’estar en el ranking.


Aquí s’acaba l’entrada, he de dir que tinc llibres de moltes altres editorials, però aquí només us he posat les editorials de les quals tinc més llibres i les que han publicat llibres que realment m’han agradat.

Teniu alguna editorial preferida? Quina? Heu trobat a faltar algun nom a la llista?

2 comentaris:

  1. Hola! Quina entrada mes curiosa, mai havia vist alguna així. Però es una bona idea, m'agrada.
    Bona entrada, un petò!

    Azul

    ResponElimina