diumenge, 26 de novembre del 2017

RESSENYA: SARA SHEPARD- THE PERFECTIONISTS

Hola a tothom,
Després de bastantes setmanes sense penjar res, finalment faig el meu gran retorn amb una ressenya d'un llibre que em vaig llegir ja fa unes setmanes. Espero que us agradi:

FITXA TÈCNICA

Autora: Sara Shepard
Editorial: HarperCollins
Nº de pàgines: 336
Idioma: Anglès
Sinopsi: No tienes que ser buena para ser perfecta.
En Beacon Heights, Washington, cinco chicas  saben que no tienes que se buena para ser perfecta. Mackenzie, Ava, Caitlin, Julie, y Parker están dispuestas a ser perfectas sin importar el costo. Al principio las cinco no creen tener algo en común, hasta que descubren que  odian a la misma persona: Nolan, quien les ha hecho cosas horribles a cada una de ellas. Se les ocurre el plan perfecto para asesinarlo un asesinato hipotético, por supuesto. Solo  se trata de  un deseo fugaz... hasta que se despiertan una mañana para encontrar que su deseo se ha hecho realidad. Alguien mató a Nolan de la misma forma en la que ellas planearon hacerlo. Pero hay un problema, ellas no lo hicieron. Entonces ¿quién lo hizo?
De repente las chicas son las principales sospechosas del crimen. Y necesitan encontrar al verdadero asesino  antes de que sus vidas perfectas se acaben para siempre.
 


OPINIÓ PERSONAL

La veritat és que em vaig comprar aquest llibre quan vaig acabar de veure Pretty Little Liars perquè era de la mateixa autora i volia llegir alguna cosa seva i si s’assemblava a PLL millor, es podria dir que tenia síndrome d’abstinència de PLL. A més, no em vaig quedar satisfeta amb el final de la sèrie i volia alguna cosa del mateix estil amb un final que m’agradés.


El llibre tracta sobre un grup de 5 noies que per una coincidència del destí els toca fer un treball juntes per una assignatura i, llavors, descobreixen que totes odien el mateix noi i ideen un pla per matar-lo, el qual evidentment no volen portar a terme, però resulta que algú sí que ho fa.

La idea de la trama és diferent de la de PLL, però es pot dir que estan en la mateixa línia. Un grup de noies adolescents que es veuen involucrades amb una mort molt misteriosa, a algú li sona? A més, el que els hi passa a aquestes noies els hi podria passar perfectament a les protagonistes de PLL. Encara més, hi ha l’equivalència que en els dos casos els grups són de cinc noies i totes tenen com les seves històries i problemes amorosos i familiars individuals, penso que fins i tot es podria buscar l’equivalència entre les protagonistes d’aquest llibre i les de PLL. Però bé, això és el que jo buscava.

El lloc on passa tot es podria descriure com un Rosewood 2.0, ja que és un lloc on la reputació i la imatge importen moltíssim. En aquest llibre, com també passa en les primeres temporades de PLL, estan molt presents els temes de la pressió social, la necessitat de ser el/la millor, la competitivitat per excel·lir i bàsicament la pressió de ser un adolescent.


En el llibre, cada capítol tracta sobre un personatge diferent, ja que com he dit anteriorment, cadascuna té la seva trama individual. He de dir que les seves històries personals estan mot ben desenvolupades i m’ha sorprès que totes són noies amb problemes familiars o bé d’un altre tipus. N’hi ha una en particular, la Parker, que amb la seva història particular li dona misteri al llibre, ja que el seu passat està molt relacionat amb la història de la trama principal, la mort del Nolan.

Personalment, m’ha agradat el desenvolupament de la vida de cada una de les noies per separat, però he trobat a faltar més escenes o moments de totes elles juntes i interaccionant. Tot i això, comprenc que no n’hi hagi moltes, ja que al principi del llibre elles no són amigues, per sort a mesura que avança la trama i per culpa de la mort del Nolan es van apropant i augmenten les interaccions entre elles i pots veure com es van convertint en amigues d’una forma molt natural, gens forçada.

Hi ha alguns elements de la trama una mica previsibles, però a la vegada també n’hi ha que no t’esperés. Llavors, tal com passa a PLL, a mesura que avança la trama notés la facilitat de l’autora per matar personatges, però sempre per donar-li més emoció a la trama.



El final és obert, ja que el llibre té una segona part anomenada “The good girls”, i com solia passa a PLL, acabés amb més dubtes que respostes, però això t’anima a comprar-te el següent per veure com acaba tot.


En conclusió, si estàs buscant algun llibre a l’estil PLL, aquest llibre és ideal per tu perquè ho té tot; amor, assassinats, misteri, amistat, drama i molts secrets.


4 comentaris:

  1. Què interessant!!!
    En aquests moments estic veient PLL i m'gradaria molt llegir un llibre d'aquest mateix estil.
    M'agrada molt com escrius, espero que publiquis més llibres.����

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola,
      Doncs si estàs veient PLL i vols llegir del maeix estil, aquest llibre segur que t'agradarà.
      Moltíssimes gràcies, això espero jo també <3
      Una abraçada

      Elimina
  2. Vaig abandonar la sèrie de PLL en algun punt de la cinquena temporada, ja que la sèrie tenia massa trames obertes i tota l'estona tenia la sensació que no tancaven cap trama sinó que creaven mil més per continuar la sèrie per guanyar diners.

    Mai em vaig atrevir a llegir-me la interminable saga de llibres de PLL, però la veritat és que l'essència de la sèrie de televisió m'agradava molt i pel que veig aquesta duologia és molt semblant a PLL però comprimit tot en dos llibres, així que me l'apunto!

    Una abraçada!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs sí, la veritat és que aquests dos llibres tenen moltíssims paral·lelismes amb PLL, o sigui que si et va agradar, però se't va fer llarga, aquests segur que t'agraden!
      Una abraçada!

      Elimina